torstai 14. kesäkuuta 2012

Kui tärkee ympäristö oikeesti on? Ihan sika. Ja sä voit valinnoillas vaikuttaa!

Oon lukenu sikana just kaikesta ja käyttäny jo vuosii erilaisii hattuja, niin mul on alkanu kehittyy aika vahva tietosuus siitä millases ympäristös mä elän ja mitä mä oon valmis tekee sen puolesta. Ja mun mielest tällanen vaikuttaminen ei ees oo vaikeeta, koska siit tulee niin hyvä fiilis kun sitä tekee. Hyvä fiilis henkisesti ja fyysisesti. Oisko sunkin aika alkaa vaikuttaa ittees ja ympäristöös? No ois. Enkä nyt haluu syyllistää, mut niinku ootte varmaan jo huomannu oon aika intohimonen tällasten asioiden suhteen. Guilty!

No mut, mä kuitenkin halusin kirjottaa oman postaukseni Santun ruokavalioposiksen jälkeen. Koska vaik Santtu kieltämättä on seksikäs, arvaamaton ja näin ollen hyvä sängyssä, on mun pakko tuoda oma näkökantani tähän meiän blogissa vellovaan keskusteluun. Moni (1) onki jo kommannu asiasta, ja koitetaan saada vähä lisää vettä löylyyn. Täält tulee vähän tapoi, miten mä vaikutan joka päivä maailmaan mun valinnoilla ja sil mitä mä luen ja millasii hattui mä käytän.


RUOKAVALIO

Oh my god, pystyyks nykyään mitään syömään ku kaikki on niin epäeettistä ja epäterveellistä? Mikä superfood? Onks se jotain syötävää?

Kuulostaaks tutulta? No hei, tos olin minä pari vuotta sitten. Ihan oikeesti, tiiän et kuulostaa uskomattomalta, mut olin ihan sika pihal et mitä saa syödä. Pitkään olin sil linjalla, etten syö mitään mikä jättää varjon, mut sit kolmannen sairaalareissun jälkeen älysin et oikeestaan ehkä paras ravinto on just se joka jättää isoimman varjon... Tipuitteks kärryilt? Don't worries, mä selitän kyl.

Mun matka täydellisen ruokavalion löytämiseks lähti aika korkeelta. Ihan kirjaimellisesti. Nimittäin taivaasta. Kiipesin yhelle vuorelle, koska ehkä äärimmäisin ja yksinkertasin tapa saada ravintoo on sun gazing. What? Auringol voi korvaa safkan? Eiks tarvii käydä mäkis? No ei. Aurinko, jota joissain mais kutsutaan nimel Sun (tsekkaa wikipedia) nimittäin tarjoo ihmiselle niin paljon enerzaissii, ettei tarvii safkaa. Tää on täysin todistettu juttu. Ei tarvii lukee ku otsikko ja kattoo kuvat niin tietää mist sangeissaukses on kysymys.

Ilmast ruokaa, joka on täysin eettistä? Cunt me in!

Täs meikä on sanittaa (sungazing). Huomatkaa uus hattu, jonka löysin sika halval yhest second hand -mestast. Noit vaan loju siel jossain puiston laitamil, mis jengi visko niit mihin sattu. Käyttöön!

Tein kuitenkin ehkä jotain väärin, koska mul jäi monen minuutin geissauksen jälkeen viel nälkä. Hmmmm... Jos joku tietää tohon tarkemmat säännöt, niin pistäkää kommauksiin. Yritys hyvä kymmenen kuitenkin. Moka voi tietty johtuu myös siit et oon hirvee läski ja ruma, enkä osaa piirtää. Voitte sanoo kommauksis jos ootte eri mieltä... No mut kuitenkin, nälän lisäks mul jäi silmään joku roska tai jotain. En tiiä, mist se tuli, mut oon siit asti nähny vaan tällee:


Weird! Kommatkaa, jos tiiätte mist on kyse tai haluutte et kerron miten saan mun hiukset niin hyvään kuosiin.

No anyways, seuraavaks lähin sit luonnon omaan ruokakauppaan, eli metsään, hakee ravintoo. Pistin ostoslistalle (lol, en kestä näit mun metaforii, oikeesti!) nokkost ja koivuu ja sit jotain muut luontoo ja annoin palaa.


Luonnos tykkään kulkee ihan paljasjaloin et oon lähempänä äiti-maata. Mut ilman hattuu en mee, koska auringonpistos! Jos haluutte tietää lisää niin kommatkaa must jotain.


Lehet oli hyvii, mut en voinu syyä niit monta päivää, ku sain jostain vatsanväänteitä ja ripulin. Veikkaan et kyse oli jostain kaupan safkoista, mitä söin viel joku aika sit ennen ku löysin nää fuudit. Jos joku tietää, mist tää voi johtuu, niin kommatkaa... Yritin myös ottaa havainnollistamiseks kuvii mun kakasta, mut valo oli vähän huono, niin siit ei tullu mitään. Mut sen sijaan huomasin sungazingin ehkä parhaan puolen – rusketuksen! Otin kuvanki. Huomatkaa, miten mun aina niin vaaleet jalat on saanu värii! En ois ikinä uskonu. Ja kiipeily selvästi tekee hyvää lihaksille. Jatkoon!




OSTOS ON JOKAPÄIVÄNEN SANOMA ET ”KYLLÄ, MÄ VÄLITÄN!”

Koska kaupat tekee joka päivä hirveit ihmisoikeusrikoksii olemal olemas ja just antamas jengille ripulin, niin päätin tarttuu tuumast toimeen. Luin joku aika sit sellasest ääriliikkeest, joka pistää kauppojen puntit tutisee. Nää tyypit ei todellakaan pelleile! Ootte saattanuki kuulla niist jo, mut ette varmaan ois uskonut et mä oon osa sitä jengii!... ööö, tai siis, en oo... en todellakaan... (hysssss) win wink.

Mut siis eräs nimeltämainitsematon allekirjottanut lähti siis todella vaikuttaa liittymällä tähän aktivistiporukkaan, jonka motto on ”käännä tuote.” Siis joo, meno on yhtä kreisii ku nimi antaa olettaa. Täs vähän esimakuu siit, mitä jatkos tulee tapahtuu:

Hä? Mitä tapahtu? No, pikku sabotaasi vaan...

Juoksin kauppaan ineen ja käänsin mont pulloo Mountain Dew'tä. Pari myyjää meinas huomaa, mut juoksin sniikisti seuraavien hyllyjen taakse piiloon. Voitte kelaa, millanen adrenaliinipaukku! Oli oikeesti sydän kurkus koko ajan! Mut sitä tää vaikuttaminen on. Joskus täytyy ottaa oikeus omiin käsiin, et voi lähettää messagen – Meit ei enää syrjitä, tai just joku sellanen.

No mut tän jälkeen menin ulos kaupasta. Ostin kuitenkin pussin sipsei ja limun, etten vaikuta epäilyttävältä, ja menin sit vastapäiseen puistoon venaa, millon pakokauhu alkaa. Kuvii:

Kymmenen minuutin päästä jengi oli viel täysin tietämätön tulevasta.

Tunnin pääst alko olla sellanen fiilis et koht tapahtuu jotain. Joku saleen on huomannu.

Kahen tunnin pääst alko epäilyttää, et joku on ehkä huomannu mun sabotaasiyrityksen ja korporaatiot on ehtiny käydä piilottaa todisteet. Tää on niin 1986:tta.


No sit ku pölypilvi laskeutu, niin menin takas kauppaan, ja arvatkaa mitä!? No, joku tosiaan oli huomannu mun sabon, ja pullot oli käännetty takas. Yritin ottaa kuvaa, mut valo oli huono, niin etten näyttäs epäilyttävältä, niin ostin kolme pakettii kananrintafileit ja limuu, ja lähin ulos.

Parhaimmillaan sabotaasi on tällast:


Ehkä joku päivä meikäki pystyy noin nopeeseen ja häikäilemättömään toimintaan, mut viel ei oo rahkeit. Sori.

Sen lisäks sain luonnost jotain matoi tai jotain, koska mun jalat näytti tältä ku tulin himaan.


Mut hei, you only live twice, kyl pitää elää niin lähel luontoo ku pystyy vaik välil se tarkottaa et tulee kynsisieni, niinku mul täs kuvas:

Mut mun periaate on et se lähtee sil mil se on tulluki, niin oon yrittäny tehä himaan mahollisimman paljon intialaista likast yhteissuihkuu muistuttavat olotilat. Sori, ei oo kuvaa, mut otan sellasen heti ku valo on hyvä.

Mut ei mul täl kertaa muuta. Toivottavasti tää herätti vähän ajatuksii tai ainaki kipinän muutokseen! Tsaukkis!



...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti